جهرمی: 

ماهواره «پیام» در مدار قرار نگرفت اقتصاد نیوز: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح سه روز شنبه از قرار نگرفتن ماهواره «پیام» در مدار خبر اعطا کرد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، جهرمی در ورقه قانونی اش در توئیتر نوشت: صبح زود روز جاری (سه شنبه) با وزرایICT دولت های هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) رفتیم . ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در تراز سوم به سرعت کافی نرسید و 'پیام' در مدار آهسته نگرفت . 

 

وزیر ارتباطات و فناوری داده ها در عین هم اکنون خاطرنشان ساخت؛ ماهواره 'دوستی' در انتظار حضور در مدار میباشد و با جوان ها اراده کردیم دوباره بسازیم . 

 

ماهواره پیام پس از تأسیس اداره فضایی کشور‌ایران یک عدد از پروژه هایی بود که به سه دانشگاه صنعتی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و از محرمانه میکروماهواره‌های گسترش فناوری فضایی اداره میباشد . 

 

این ماهواره با مشارکت چهار دانش گاه مهندسی هوافضا، برق کامپیوتر و مکانیک و 16 نفر از استادان کالج های دانش کده امیر کبیر ساخته گردیده و علاوه بر آن، بخش بخش اعظم عمل بر عهده دانشجوها ارشد و دکتری بوده میباشد . 

 

پرتابگر اهل ایران سیمرغ برای پرتاب ماهواره در حیث گرفته شده بود؛ طراحی این ماهواره از سال 84 آغاز شد . این ماهواره با وزن 100 کیلوگرم از محرمانه میکرو ماهواره‌های توسعه و گسترش فناوری فضایی بود که به خواسته انجام مأموریت تصویربرداری پباده سازی و ساخته شد . طول مداری پباده سازی شده برای ماهواره پیام امیرکبیر 500 کیلومتر و با شیب مداری 55 مرتبه و تصاویری با توجه 45 متر ارسال می کرد و پیش بینی اول حاکی از این بود که حدود سه سال در مدار زمین باقی خواهد ماند . پیام سه مأموریت تصویربرداری، ذخیره و ارسال داده ها را برعهده داشت . 

 

بررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد وغبار، آتش و زمین ها کشاورزی، در کنار ذخیره و ارسال داده و نیز میزان گیری تشعشعات فضایی با انگیزه محاسبه اثر پرتوهای کیهانی بر عملکرد ماهواره، ازجمله ماموریت هایی بود که ماهواره پیام برای انجام آن ها پباده سازی وساخته گردیده بود . ماهواره پیام مأموریت مخابراتی نیز داشت که می بایست یک پیام را ذخیره و به زمین مخابره کند . چهار دوربین روی این ماهواره نصب بود کهمرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی عملیات عکس برداری از زمین را انجام می بخشید . 


گروه صنعتی مشهد حفاظ ماهواره ,پیام ,مدار ,فضایی ,جهرمی ,زمین ,ماهواره پیام ,پباده سازی ,ماهواره «پیام» ,گسترش فناوری ,فناوری فضایی ,گسترش فناوری فضایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کینگ لرن bartarinweb امید به زندگی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان نمایندگی فروش بهران sweet-math سیراجون